Bėgiojimas - kokia mums teikia naudą?

Bėgiojimas - kokia mums teikia naudą?

Bėgiojimas tai pigiausias ir lengviausias fizinės būklės pasirūpinimo ir kilogramų numetimo būdas. Nereikia niekur užsiregistruoti ir mokėti abonemento. Reikia tik geros valios ir patogių batų.

Tai puikūs aerobikos pratimai, kurie ne tik oksiduoja organizmą, bet pagreitina širdies akciją, tuo pačiu pagerinant visos kraujo apytakos ir kvėpavimo sistemos darbą. Kaip kiekvienų pratybų metu taip ir šių svarbiausi yra du dalykai: reguliarumas ir jėgų norams atitikimas. Blogiausias dalykas, kuris gali ištikti pradedantį bėgiką ar asmenį, kuris seniai neturėjo sąlyčio su fizinėmis pastangomis, yra noras siekti iššūkio, įrodyti sau ir kitiems, kad yra įmanoma pasiekti jaunatvės rekordus arba prilygti sportuojantiems asmenims. Sustingusiam organizmui yra reikalingas pasiruošimo laikotarpis, ne tik prieš pilnos formos atgavimą, bet net ir prieš tinkamą treniruotę. Kitu atveju pernelyg perkrautas " atsilygins mums" raumenų skausmais, prarasime paskatinimą, blogiausiu atveju gali prieiti prie kontuzijos.

Kad pasiekti kokius nors efektus labai svarbus yra reguliarumas. Nustatykime sau trijų atskirų dienų režimą per savaitę (pvz. antradienis-ketvirtadienis-šeštadienis) kurių metų sugebėsime skirti kur pusė valandos fiziniam aktyvumui. Kiekvieną savaitę vis geresnė bus forma, kvėpavimo gylis ir savijauta, o laikui bėgant išlaisvinti endorfinai teiks priklausantį pasitenkinimo ir išsipildymo iš įvykdyto tikslo efektą. Nes bėgiojimas:

- teikia efektus greičiau negu kitos aktyvaus judėjimo formos,

- nereikalauja ankstesnių treniruočių ir brangios įrangos,

- galima treniruotis visada ir visur,

- išlaisvina laimės hormonus,

- teikia galimybę išgirsti savo mintis ir atlikti vidinį dialogą,

- mažina pulsą ir pulso slėgį,

- yra veiksmingiausiu antidepresantu,

- formuoja siluetą,

- didina organizmo pajėgumą,

- veiksmingai degina riebalus,

- teikia daug energijos,

- gerina savijautą,

- suteikia jausmą, kad viskas yra įmanoma.