Daktaro Dukano proteinų baltymų dieta – ką apie ją reikia žinoti?

Daktaro Dukano proteinų baltymų dieta – ką apie ją reikia žinoti?

Daugelį metų buvo tai dažniausiai vartojama dieta pasaulyje. Nors sukelia daug prieštaravimų, vis dar pagal jos principus maitinasi didelis skaičius žmonių. Kas tai yra, kokie jos privalumai ir trūkumai?

Proteinų baltymų dieta, plačiau žinoma kaipo Pierre’o Dukan’o dieta, yra tai mitybos taisyklių rinkinys, kurių tikslu yra pasiekto svorio sumažinimas o vėliau jo išlaikymas. Jos pagrindinis tikslas tai riebalų ir angliavandenių pagrindiniame valgiaraštyje sumažinimas, kad padidinti baltymų kiekį.


Dietos etapai

Daktaro Dukan’o liesėjimo kuracija susideda iš keturių etapų – pagal dietos autorių, tik jų absoliutus laikymasis užtikrins mums matomus ir ilgalaikius rezultatus. Dietos planas:

I etapas (ataka) – trunka nuo kelių iki keliolikos dienų (priklausomai nuo to, kiek kilogramų norime numesti). Dietos metu galime valgyti tik leistinus produktus – tarp kitų liesą mėsą, dešras, kiaušinius, žuvis, pieno produktus.

 

II etapas (kaitaliojimas) – trunka iki to laiko, kada pasiekiame norimą svorį. Tai dviejų valgiaraščių kaitaliojimas – iš pirmo etapo ir to pačio valgiaraščio paįvairinimas leistinomis daržovėmis. Ir toliau negalima vartoti tokių produktų, kaip duona, saldumynai ar alkoholis.

III etapas (įtvirtinimas) – jo trukmė priklauso nuo prarastų kilogramų: kiekvienam kilogramui reikia 10 dienų. Valgiaraštis iš ankstesnio etapo paįvairintas daržovėmis papildomas apibrėžtu kiekiu pilnų grūdų duonos, makaronais ir kai kuriais vaisiais.

IV etapas (stabilizavimas) - pagrinde galima jį taikyti iki gyvenimo pabaigos. Leidžiama vartoti daugelį produktų išskyrus tuos, kurie turi paprastus cukrus, monosacharidus. Be to, vieną dieną per savaitę yra taikomos taisyklės iš atakos etapo.

 


Už ir prieš

Kaip kiekviena populiari dieta, taip ir Dukan’o liesėjimo kuracija turi savo šalininkus ir priešus. Šalininkai giria ją dėl efektų, kurių nesuteikia jokia kita dieta. Su tokiais griežtais principais nesunku pasieki matomų rezultatų jau po keliolikos dienų. Baltymų produktų megėjai giria dietą, taip pat ir už tai, kad yra gan įvairi, nėra iš anksto nustatyto valgiaraščio, o leidžiamus produktus galima valgyti pagal pasirinktą kiekį ir jungimą.

Bet ne visi baltymų dietoje pastebi tik pozityvus. Daug kalbama apie kuracijos galimas pašalines pasekmes, kuri,ypač pradiniuose etapuose yra labai drastiška ir nepateikia organizmui reikalingo angliavandenių ir riebalų kiekio. Neigiami pokyčiai organizme, kurie gali atsirasti taikant šią dietą: hormonaliniai sutrikimai, organizmo rūgštėjimas, inkstų ir kepenų pažeidimas ir vitaminų trūkumas.


Geriausias sprendimas tai konsultacija su gydytoju, kuris patars mums, ar dieta tinka mūsų organizmui. Norint turėti nuostabią figūrą, negalime pamiršti apie savo sveikatą, kurią yra daug sunkiau pasirūpinti, negu išsvajotu svoriu.