Kaip pagerinti būklę?

Kaip pagerinti būklę?

Prasta būklė dažniausiai pasireiškia tada, kai bandome suspėti į autobusą, kai sugenda liftas, arba pirmą kartą po daugelio metų susiruošėme į ekskursiją į kalnus. Tuomet pradedame gailėtis, jog seniai nustojome rūpintis savo forma.

Verta tai pakeisti, o kas svarbiausia, tai įmanoma padaryti per kelias savaites.

Pagrindas – fizinis aktyvumas

Blogėjanti fizinė būklė tai ne tik reguliarių treniruočių stoka. Mūsų būklę įtakoja taip pat kasdienė mityba, ar patiriame nuolatinį stresą, ar gerai miegame ir ar neturime priklausomybės nuo nervų sistemos veikiančių substancijų. Nepaisant visko, fizinis aktyvus yra svarbiausias iš šių veiksnių. Tiesiog, jeigu nemankštinamės, neturime geros formos. O tai turi reikšmės įvairiose gyvenimo situacijose, ne tik skubant į autobusą ar bandant įveikti laiptus. Geros būklės dėka, mažiau tikėtina yra kontuzija, mūsų organizmas tampa atsparesnis, stipresnė psichika. Gera forma – taip pat ir graži figūra. Trumpai tariant – vieni pliusai. Pirmas žingsnis siekiant pagerinti būklę tai pradėti mankštintis.

Iš pradžių gali būti sunku, ypač jeigu seniai nemankštinomės, todėl labai svarbu suderinti savo jėgas su ketinimais. Renkantis tam tikrą sporto šaką turime atsižvelgti į savo amžių ir sveikatos būseną, bet taip pat ir pomėgį. Nepriklausomai nuo to kokią sporto šaką pasirinksime, praktikuojame intervalais. Intervalų treniruotes apima cardio veiklos grupė. Jos padeda pagerinti būklę, organizmo kvėpavimo ištvermę, gerina širdies funkciją, o taip pat per trumpą laiką skatina didelio kalorijų kiekio deginimą. Treniruotės apima skirtingą pastangų intensyvumą – iš pradžių mankštinamės labai intensyviai, po kurio laiko pereiname prie labiau atpalaiduojančios dalies ir taip pakaitomis. Intervalų treniruotės yra labai trumpos. Užteks jeigu truks mažiau negu pusė valandos, o efektai bus pasiekti. Iš pradžių galime skirti joms netgi po keletą minučių. Neatliekame jų kasdien. Intervalai, priešingai nei paplitusi nuomonė, gali būti mankšta pradedantiesiems, prastos būklės žmonėms. Jų atveju yra naudojamas mažesnis treniruočių intensyvumas.

Užteks tinginiauti

Jeigu nusprendėme reguliariai mankštintis, pravers taip pat gerinti fizinę būklę kasdieniame gyvenime. Tiek kiek tai yra įmanoma atsisakykime automobilio ir viešojo transporto priemonių. Važinėkime dviračiu arba vaikščiokime pėsčiomis. Pastatuose lipkime laiptais vietoj lifto. Galiausiai rūpinkimės treniruočių reguliarumu. Kad pertrauka tarp jų nebūtų ilgesnė nei dvi dienos.

Racionalus maitinimas

Sveika mityba tai vienas iš geros savijautos elementų. Jeigu jaučiame jos trūkumą, greičiausiai ne tik mažai judame, tačiau ir blogai maitinamės. Nesveiką maistą, kitaip vadinamą fast food, tokius greito paruošimo produktus, saldumynus, ir sūrius užkandžius turėtume išbraukti iš savo kasdienės dietos, ir pakeisti juos subalansuotais produktais, kuriuose yra aukštos kokybės angliavandenių, baltymų, vitaminų ir mikroelementų, būtinų tinkamam organizmo funkcionavimui. Atsisakykime baltos duonos, ir paprastų makaronų, ar ryžių, pakeičiant juos pilno grūdo produktais, valgykime daug vaisių, apribokime druskos vartojimą ir dažniau gaminkime namuose. Reguliari fizinė veikla skatina įdėti daugiau pastangų mitybos srityje, todėl priklausomai nuo sporto šakos, kuria užsiimame, pasidomėkime, ką reikėtų valgyti.