Kaip palengvinti raumenų skausmą?

Kaip palengvinti raumenų skausmą?

Tai vėlyvesnio raumenų skausmo sindromas. Vyksta dėl per didelių fizinių pastangų, kurioms nebuvo pasiruošę raumenys ir gali trukti net kelias dienas.

Pagal vieną iš nuomonių, tą skausmą sukelia pieno rūgštis, šalutinis metabolizmo produktas, kuris kaupiasi raumenyse dėl deguonies trūkumo. Iš tikrųjų ši rūgštis yra išplaunama per plaukiantį kraują jau po dviejų valandų. Tai ne jis sukelia skausmą - tai mikro raumenų pažeidimai. Nepatogus jausmas dažniausiai atsiranda praėjus 3 - 7 dienoms ir tai yra natūralu, tuo metu raumenys atsinaujina ir sustiprėja. Intensyvių treniruočių simptomus galima sušvelninti keliais būdais.

1. Masažas

Jo pagrindinis tikslas tai kraujo apytakos pagerinimas. Geriausia atlikti visu delnu su įvairaus stiprumo spaudimais. Dėka pagreitintos kraujo cirkuliacijos pieno rūgštis yra greičiau pašalinama iš organizmo. Pradžioje šis metodas yra skausmingas, tačiau gan švelnus masažas palaipsniui teikia pageidaujamą palengvėjimą.

2. Šilta vonia

Čia taip pat temperatūra pagyvina kraujo apytakos veikimą ir sumažina metabolitų lygį. Kas kiek laiko galima pilti ant skaudančių vietų šaltą vandenį ir šiltą vandenį pakaitomis. Todėl gera mintimis yra maudymasis garų pirtyje, papildomai suteiks ji organizmo oksidaciją ir jo greitą regeneravimą.

3. Šildantys tepalai

Stimuliuoja odos jutimo nervų galūnes ir sukelia vietinę audinių hiperemiją, palengvinant metilo salicilato absorbciją ir toksinų pašalinimą.

4. Vaisiai, daržovės, vanduo

Papildo daugelio būtinų vitaminų ir mineralų trūkumą, kurios buvo prarastos treniruotės metu, t.y. magnio, kalio, C vitamino. Ypač verta vartoti produktus, kuriuose gausu geležies, kurie sintetina hemoglobiną ir pagerina kraujo apytakoje deguonies transportą.