Magnis – funkcijos ir trūkumų išvengimo būdai

Magnis – funkcijos ir trūkumų išvengimo būdai

Magnio trūkumas liečia didžiulę populiacijos dalį Lenkijoje. Kenčia jauniausi ir seniausi. Dėja magnis ir toliau yra neįvertintas komponentas, kuris teigiamai įtakoja ne tik mūsų fizinę sveikatą, bet taip pat psichiką ir išvaizdą.

Kam mums reikalingas magnis?

Yra vienas iš labiausiai populiarių, tuo pačiu vertingiausių elementų. Jis yra beveik visose žmogaus organizmo ląstelėse.

Magnis dalyvauja nervų impulsų perteikime ir palaiko nervinių audinių funkcionavimą. Turi neįkainuojamą įtaką psichosomatinei lygsvarai. Neprileidžia prie raumenų sąrėmių, pagerina jų funkcionavimą. Pagerina imuninės sistemos veikimą ir šalina infarkto riziką. Padeda gaminti insuliną ir saugoja nuo per didelio cholesterolio kiekio atsiradimo ir kaupimosi ant kraujagyslių sienelių.


Magnio trūkumo priežastys

Suaugusių žmonių magnio norma per parą yra 300-400 mg. Atsižvelgiant į tai, kad didelį magnio kiekį gauname su maistu, o vis dažniau galime sutikti tręštą ir modifikuotą maistą, tad ir magnio jame yra vis mažiau.

Dažniausios magnio trūkumo priežastys tai piktnaudžiavimas alkoholiu, kavos didelių kiekių gėrimas, kontreceptinių priemonių vartojimas, nepakankamas vandens kiekio gėrimas, stresas, inkstų nepakankamumas bei riebalų perteklius.

Magnio trūkumas pasireiškia nervų-raumenų jautrumo padidėjimu. Taip pat galima pastebėti tarp kitko nervinius tikus, netaisyklingą širdies plakimą, dažni spazmamus, pirštų ir kojų galiukų tirpimą, plaukų slinkimą, koktumus, viduriavimą ir nesugebėjimą susikaupti. Magnio stoka taip pat gali būti depresijos priežastimi.


 

Kaip kovoti su magnio trūkumu?

Išskyrus papildus, puiki kova su magnio trūkumu tai tinkama dieta ir maitinimosi būdo keitimas. Prieš nustatymą, ką reikėtų valgyti, verta atsiminti apie tai, kad magnio prisisavinimas priklauso nuo witamino B6, kuris tarp kitko yra ankštinėse daržovėse, graikiniuose riešutuose, sojoje, grikių košėje, moliūgo sėklose, tamsioje duonoje.

Vienu geriausiu dietos komponentu yra pilnų grūdų duona. Be to į savo valgiaraštį reikia įtraukti moliūgo ir saulėgrąžių sėklas, daigus, migdolus, lašišą, otą, špinatą, ryžius (ypač rudus), pupeles, avižinius drybsnius, juodą šokoladą ir kakavą.

Taikant magnio trūkumo dietą ir papildus negalima perdozuoti magnio kiekio. Simptomai, liudijantys apie magnio perteklių organizme: silpnumas, kvėpavimo sutrikimai, hipotenzija arba širdies aritmija.