Sąnarių skausmas ir sportas. Kaip treniruotis, kad pagerintume sąnarių ir raumenų būklę?

Sąnarių skausmas ir sportas. Kaip treniruotis, kad pagerintume sąnarių ir raumenų būklę?

Artritas, tai viena iš civilizacijos ligų. Neretai mes patys ją pasirenkame, neturėdami saiko jausmo sportuojant. Tačiau judėjimo stoka taip pat kenkia sąnariams.

Ne tik organizmo senėjimas daro įtaką sąnarių susidėvėjimui. Jų ligas gali paspartinti genai, rūkymas, netinkama mityba, sėdimas gyvenimo būdas ir judėjimo stoka, tačiau taip pat ir... per daug intensyvios treniruotės. Kaip atrasti aukso viduriuką, leisiantį mums būti fiziškai aktyviems ir nepakenkti mūsų sąnariams?

Nubėk iki tikslo

Mada bėgioti yra pačiame įkarštyje. Tačiau ne kiekvienas gali sau leisti pasirinkti šią sporto rūšį. Visuotinai žinoma, kad bėgimo treniruotės, ypač intensyvios, labai kenkia sąnariams. Net jei bėgimo metu nejaučiate skausmo, o kitą dieną nesikeliate su patinusiu keliu, reikia atsiminti, kad neteisingai atliekamos ar per daug forsuotos treniruotės palaipsniui naikina sąnarius. Prie sveikesnio ir saugesnio bėgimo prisideda: tinkama avalynė, tinkamai parinkta šilta apranga, apšilimas prieš bėgimą, tempimo pratimai ir tinkama bėgimo technika. Geriausiai sekasi tiems bėgikams, kurie per savaitę įveikia nuo 10 iki 30 km, stiprina ištvermę palaipsniui ir nesveria daugiau nei 85 kg. Deja, turintiems viršsvorį ši sporto šaka nėra rekomenduojama. Taip pat kaip ir kenčiantiems nuo sąnarių ligų ir skausmo.

Leisk sąnariams pailsėti

Nestiprus sąnarių skausmas prieš treniruotę ar jos metu, tai signalas, kad šiuo metu turėtumėte skirti dėmesį kitoms kūno vietoms ir užsiimti kitos rūšies treniruotėmis. Pamankštinkite pečius, pasivaikščiokite arba nueikite į baseiną. Padarykite tą patį, jei kitą dieną jaučiate, kad per daug apkrovėte sąnarius. Kelios poilsio dienos leis jiems palaipsniui regeneruotis, ir tai visai neturi reikšti, kad tomis dienomis būsite fiziškai neaktyvūs. Nemažai fizinio aktyvumo palaikymo būdų veikia sąnarius raminančiai. Pirmiausia reikėtų paminėti pratimus, atliekamus vandenyje. Plaukimas ar aqua aerobika labai veiksmingai degina riebalinį sluoksnį ir gerina kondiciją bei tuo pačiu leidžia kūnui pailsėti. Kitas skaudančių, pernelyg apkrautų sąnarių draugas – tai pasivaikščiojimai. Tačiau jei paprastas vaikščiojimas gryname ore sukelia jums nuobodulį, išbandykite nordic walking treniruotes. Sąnariams pavojaus nekelia ir važinėjimas dviračiu, jeigu važinėjate lygiomis trasomis arba renkatės stacionarų dviratį. Tuo tarpu važinėjimas kalnų dviračiu gali jums pakenkti, nes sąnariai yra per daug apkraunami. Panašiai yra ir su sporto šakomis su raketėmis, kurių metu yra per daug apkraunamos tiek viršutinės, tiek apatinės galūnės. Pastarosioms žalos gali padaryti ir slidinėjimas bei važinėjimas riedučiais. Sąnarius apkrauname, kartais – labai stipriai, treniruočių sporto salėje ir fitneso treniruočių metu. Jeigu nežinote, ar jums galima daryti šiuos pratimus, pasikonsultuokite su treneriu ar fizioterapeutu. Būtinai padarykite tą, jei sąnarių skausmas jus lydi nuolat. Tokiais atvejais taip pat yra būtina atsisakyti fizinio aktyvumo rūšių, kenkiančių sąnariams.